.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دو سناریو برای بنزین تابستان

دو سناریو برای تعیین سهمیه بنزین خودروهای شخصی در فصل تابستان بر روی میز دستگاههای دولتی ذیربط قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، با نزدیک شدن به روزهای پایانی سهمیه بندی بنزین در فصل بهار ، مذاکرات دستگاههای مختلف دولتی برای تعیین و تکلیف قیمت و سهمیه بنزین خودروهای شخصی برای دوره تابستانی آغاز شده است.

پیگیریهای خبرنگار مهر نشان می دهد تاکنون مسئولان مختلف وزارت نفت، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و نمایندگان ویژه رئیس جمهور بر روی اعمال 2 سناریوی بنزینی برای فصل تابستان مذاکرات خود را آغاز کرده اند.

براساس یکی از سناریوهای پیشنهاد شده در این کارگروه، قرار است سهمیه بنزین خودروهای شخصی در دوره تابستانی همچون دوره زمستانی سال گذشته با کاهشی 20 لیتری نسبت به دوره بهاری، 240 لیتر برای سه ماهه دوم امسال تعیین شود.

گفته می شود با توجه به احتمال اجرای قانون هدفمندی یارانه ها از ابتدای مهر ماه سالجاری اجرای این پیشنهاد نسبت به سایر سناریوها محتمل تر به نظر می رسد.

اما در پیشنهاد دیگری که برای تعیین و تکلیف سهمیه های دوره تابستانی ارائه شده اس،ت اختصاص سهمیه ماهانه 60 لیتر برای خودروهای شخصی و در مجموع 180 لیتر برای دوره تابستان است.

پیش از این نیز محمد رویانیان رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور با اعلام اینکه در سالجاری سهمیه ماهانه بنزین به کمتر از 60 لیتر کاهش نمی یابد، گفته بود: با اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه ها قطعا تغییراتی در میزان سهمیه، نظام سهمیه بندی و قیمت بنزین ایجاد خواهد شد.

در دو ماهه نخست سالجاری تاکنون به طور متوسط روزانه 63.5 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده که مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 2.7 درصد کاهش یافته، این در حالی است که همزمان با کاهش مصرف بنزین یارانه ای از ابتدای امسال متوسط مصرف بنزین آزاد با افزایشی 6 برابری به بیش از 6 میلیون لیتر در روز رسیده است.

کارشناسان بر این باورند که کاهش سهمیه بنزین خودروهای شخصی در 8 ماه گذشته تاکنون و کاهش تدریجی موجودی بنزین ذخیره شده کارتهای هوشمند سوخت از مهمترین دلایل مصرف بنزین یارانه ای و افزایش مصرف بنزین آزاد در کشور بوده است.

تعیین قیمت جدید بنزین در هاله‌ای از ابهام

به گزارش مهر، با وجود توافق نسبی دستگاههای مرتبط برای تعیین سهمیه بنزین دوره تابستانی اما تاکنون در مورد تعیین قیمت بنزین یارانه ای و بنزین آزاد یک جمع بندی جامعی انجام نگرفته است.

در حال حاضر گزینه های متعددی برای افزایش قیمت حاملهای انرژی در دوره تابستانی مطرح شده است اما نمی توان از یک قیمت مشخصی برای افزایش بهای حاملهای انرژی به ویژه بنزین و گازوئیل در دوره تابستانی اعلام کرد.

در همین حال محمد رویانیان مدیر ستاد حمل و نقل و سوخت کشور با رد کلیه شایعات در مورد سهمیه بنزین و قیمت حاملهای انرژی، گفته است: قیمت گذاری جدید و سهمیه دوره تابستانی به نحوه اجرای قانون هدفمندی ایرانه ها بستگی دارد.

این در حالی است که مسئولان ارشد وزارت نفت هم از نحوه و چگونگی قیمت گذاری و سهمیه بندی بنزین در سه ماهه دوم سالجاری اظهار بی اطلاعی کرده اند.

هم اکنون قیمت هر لیتر بنزین یارانه ای 100 تومان، بنزین سوپر یارانه ای 150 تومان، بنزین نیمه یارانه ای 400 تومان، بنزین نیمه یارانه ای سوپر 550 تومان است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.25 seconds.